יום חמישי, 16 באפריל 2015

החשיבות של חומרי חיטוי במספרה

כאשר אנשים מתכננים מספרה ומחפשים ציוד למספרות הם חושבים על כל הפרטים, או לפחות כמעט כל הפרטים – כיסאות, עמדות חפיפה, עגלת שירות, מייבשי שיער, מראות אופנתיות, מבחר של כלי עבודה, ציוד לצביעת שיער ואפילו טלוויזיה עם מנוי לכבלים ואינטרנט מהיר לטובת הלקוחות אבל האמת שיש עוד משהו קטן אך חשוב מאוד שלפעמים לא נותנים לו את תשומת הלב המתאימה. אני מדבר על ציוד חיטוי למספרות.

חומרי חיטוי והאביזרים הדרושים להם הם אביזרים חובה כאשר אתם מחפשים ציוד למספרות. אך לא רק רכישת הציוד למספרות חשובה, אלא גם הטכניקה של השימוש בציוד החיטוי. חיטוי והיגיינה הם חשובים בכל מקום בהם מעניקים טיפולים לאנשים ובכלל זה גם טיפולי יופי ועיצוב שיער. חשוב לשמור על ההיגיינה והניקיון על מנת לא להעביר מחלות וזיהומים בין הלקוחות המבקרים במספרה וגם בין צוות המקום. יש להשתמש בציוד המתאים, חומרי החיטוי, טכניקות ונהלי עבודה על מנת לשמור על הניקיון וההיגיינה.

למה משמשים חומרי החיטוי?


גוף האדם, העור והשיער מכילים בקטריות רבות ומיקרואורגניזמים שונים העלולים לגרום למחלות שונות כאשר הם מופצים בין אדם לאדם. מסיבה זו עלינו להקפיד על כללי סניטציה וחיטוי הולמים. הבקטריות הן חלק בלתי נפרד מחיינו, חלקן טובות, מועילות ואפילו נחוצות לקיומנו. חלקן האחר מזיקות וגורמות למחלות ואלו הן הבקטריות שאנו רוצים להילחם בהן. למעשה ישנן שלושה סוגי בקטריות המדאיגות אותנו; בקטריות ממשפחת הקוקוס, בקטריות BACILLI ובקטריות ספירלה. בקטריות אלו גורמות למחלות שונות אותו אנו יכולים למנוע באמצעות סטנדרטים של חיטוי. לא רק בקטריות עלולות לגרום למחלות, במספרות אנו חשופים גם לסכנות של וירוסים ופטריות שונות. עכשיו, כאשר חומרת האיום ברורה, ניתן לדבר על פתרונות.

טיפים לשמירה על ניקיון והיגיינה במספרה


על מנת לשמור על ההיגיינה במספרה ולהילחם בהפצת המחלות עלינו להשתמש בציוד למספרות המשמש לחיטוי לצד ציוד למספרות על בסיס חד פעמי. דוגמה לציוד חד פעמי – מגבוני פנים, מגבוני נייר, סכיני גילוח ועוד. את שאר הציוד המיועד לשימוש רב פעמי יש לחטא בעזרת אמצעים מתאימים. בין האמצעים השונים המשמשים לחיטוי ניתן להזכיר סטרליזרים המשמשים לחיטוי כלי עבודה בעזרת חשיפתם לקרינה אולטרא סגולה, או לחלופין מכשירים העושים שימוש בחום על מנת לחטא כלי עבודה כדוגמת המספרים של הספר. עוד שיטה מקובלת לחיטוי היא שימוש במיכל בו משרים את כלי העבודה בחומר חיטוי מיוחד המסייע להמית מיקרואורגניזמים העלולים לסכן את בריאותכם. נוזל זה ניתן להשיג אצל כל ספק ציוד למספרות.


לסיכום, כאשר אתם מעצבים מספרה אל תשכחו לקחת בחשבון את אמצעי החיטוי, הם חלק מהעבודה השוטפת ויש למקם אותם במקומות מתאימים ונגישים. זהו פריט חובה כאשר רוכשים ציוד למספרות. כמו כן יש לתדרך את העובדים לגבי השימוש בהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה